9. семестар
			
			
				
					|  | ПРЕДМЕТИ | Недељни фонд часова | Број ЕСПБ бодова | 
				
					| 1. | Међународне финансије | 4 | 6 ЕСПБ бодова | 
				
					| 2. | Банкарство | 4 | 6 ЕСПБ бодова | 
				
					| 3. | Изборни | 4 | 6 ЕСПБ бодова | 
				
					| 4. | Изборни | 4 | 6 ЕСПБ бодова | 
				
					| 5. | Изборни | 4 | 6 ЕСПБ бодова | 
				
					|  | УКУПНО | 20 | 30  ЕСПБ бодова | 
			
			
			Изборни:
				
					- Право унутрашњег тржишта ЕУ
- Релациони маркетинг
- Аграрна политика
- Управљање квалитетом
- Управљање електронским пословањем предузећа
- Управљање ланцима снабдевања
10. семестар
			
			
				
					|  | ПРЕДМЕТИ | Недељни фонд часова | Број ЕСПБ бодова | 
				
					| 1. | Студијски истраживачки рад (везан за смер)
 | 20 | 10  ЕСПБ бодова | 
				
					| 2. | Дипломски рад (мастер рад) |  | 20 ЕСПБ бодова | 
				
					|  | УКУПНО | 20 | 30  ЕСПБ бодова | 
			
			
				Трајање студија: једна година - 2 семестра (програм носи 60 ЕСПБ бодова).
				Академски назив: Академски назив дипломирани са назнаком звања другог степена дипломских академских студија из области међународног менаџмента - мастер.
				Визија програма-смера
Мастер програм - смер Међународни менаџмент је дугорочно оријентисан на одржавање и унапређивање већ стечене образовне конкурентске предности Економског факултета у Нишу у домену управљања међународним бизнисом, на подлози савремених пословних и тржишних концепција и приступа. 
				Циљ програма-смера
Мастер Међународни менаџмент, као завршни дипломски студијски програм, нуди студентима унапређена и развијена знања, концепције, стратегије и вештине савременог управљања међународним пословним операцијама, на подлози маркетинг концепције.  Студенти се оспособљавају за креирање и остваривање међународно релевантног тржишног успеха. Циљ фокусираних дипломских студија из међународног бизниса, менаџмента и маркетинга је обезбеђивање научноистраживачког, академског и практичног оспособљавања завршних универзитетских студената за самостално бављење истраживачким, експертским, консултантским и примењеним аспектима међународног бизниса, менаџмента и маркетинга. Овај циљ се постиже комбинацијом предавања, интерактивног, групног, креативног и семинарског, како академског тако и емпиријско-практичног, начина рада професора и сарадника са студентима.
				Компетенције
Када заврши овај студијски програм, другог циклуса, студент ће бити оспособљен:
•	Да учествује у реализацији међународних кооперативних аранжмана
•	Да сарађује и управља реализацијом извозних и увозних послова
•	Да сарађује и управља међународним пословним операцијама ван земље
•	Да организује и реализује истраживање иностраних тржишта и окружења
•	Да учествује на разним формама међународних трансфера технологије и знања
•	Да учествује у реализацији пројеката заједничких улагања, директних инвестиција и стратегијских алијанси
•	Да заступа интересе компаније на међународним финансијским тржиштима
•	Да посредује у токовима и односима међународног бизниса
•	Да креира и реализује конкурентну политику извозних цена
•	Да преговара и закључује међународне пословне уговоре.
				
				Завршавањем другог циклуса студијског програма-смера Међународни менаџмент, студент стиче унапређена и развијена знања из виталних и опредељујућих аспеката међународног бизниса, подржана комплементарним базичним знањима из пословне економије и менаџмента. Посебно издвајамо следеће уже-стручне пословне компетенције: 
•	Познавање међународних институционалних, трговинских и финансијских претпоставки пословања
•	Познавање извозних форми и аспеката међународног пословања
•	Познавање кооперативних  и инвестиционих форми и аспеката међународног пословања
•	Познавање функционалних аспеката међународног менаџмента
•	Познавање проблематике оперативне реализације извозног и увозног посла
•	Познавање типова и примене међународних пословних уговора
•	Познавање техника међународног пословног преговарања.
				Наведене ужестручне пословне компетенције би биле подржане додатним оперативним вештинама за које би студенти били оспособљени: 
•	Оперативно – техничке вештине међународног пословања
•	Вештине међународне пословне кореспонденције
•	Компјутерске вештине уз коришћење Интернета у међународним пословима
•	Презентационе, преговарачке, комуникативне и аналитичке вештине
•	Вештине мултикултурног прилагођавања и интерактивног деловања
•	Вештине  комуницирања на светским језицима.
				Студенту који стекне диплому овог студијског програма -смера потврђује се да је постао стручњак за менаџмент међународног пословања. Он би био оспособљен за следеће послове: 
•	истраживач и аналитичар међународног пословног и тржишног окружења, 
•	регионални и country менаџер, 
•	самостални менаџер иностраних клијената, 
•	од сарадника до извршног руководиоца међународних пословних пројеката, 
•	од сарадника до руководиоца међународних сајмова и изложби, 
•	заступник и менаџер продаје у иностранству, 
•	сарадник и руководилац извоза или увоза, 
•	сарадник или руководилац међународних везаних послова (countertrade manager), 
•	сарадник и/или руководилац партнерских аранжмана са иностранством, 
•	сарадник или руководилац на пословима инвестиција у иностранству, 
•	извршни руководилац међународних пословних операција, 
•	стручњак или самостални консултант за: извоз и увоз, међународне партнерске аранжмане, заједничка улагања, директне инвестиције у иностранству, међународно финансијско и берзанско пословање, међународни бизнис, менаџмент и маркетинг.
				Студент са дипломом овога профила, би могао успешно да се сналази радећи у привреди, како производним тако и услужним предузећима, међународно оријентисаним компанијама које имају пословне активности у иностранству, мултинационалним и транснационалним компанијама које послују у земљи и иностранству, пословним аранжманима, пројектима и подухватима са међународним учешћем, који се реализују у земљи, међународним истраживачким и консултантским фирмама, на међународним банкарским и осигуравајућим пословима, министарству за економске односе са иностранством, министарству за иностране послове, представништвима привредних комора, пословних асоцијација и појединих компанија у иностранству, међународним непрофитним и непривредним организацијама, националним агенцијама за промоцију извоза и директних инвестиција, као и научноистраживачким организацијама и институцијама.